Autoterapia – ćwiczenia do domu

Rolowanie Rolowanie jest rodzajem autoterapii mięśniowo-powięziowej. Do jej głównych korzyści zaliczymy poprawę mobilności, przyśpieszenie regeneracji i zmniejszanie bólu. Automasaż mięśniowo-powięziowy za pomocą rolera pomaga utrzymać

Dyskopatia

Co to jest dyskopatia? Dyskopatia to patologiczne zmiany krążka międzykręgowego, które powodują zaburzenie stabilności jądra miażdżystego. Proces ten zwykle rozpoczyna się od powolnej degeneracji pierścienia

Masaż leczniczy zapraszamy!

Masaż leczniczy polega na wykorzystaniu dotyku w celu wywołania uczucia odprężenia i dobrego samopoczucia. W masażu istnieje bardzo wiele technik jednak wszystkie polegają na stosowaniu

Czy fizjoterapeuta może dobrać zabiegi?

Po wejściu ustawy o zawodzie fizjoterapeuty pozwala ona pod pewnymi względami, aby fizjoterapeuta dobierał zabiegi dla pacjenta. Jak wynika z przepisów rozporządzenia zmieniającego począwszy od

Skuteczne zabiegi na ból pleców.

Ból dolnego odcinka kręgosłupa to jak pokazują badania to schorzenie, które przynajmniej raz w życiu dotknie każdego z nas.Istnieje wiele metod leczenia oraz terapii bólu

Napięciowe bóle głowy-fizjoterapia

Napięciowy ból głowy stanowią jedną z najczęstszych postaci bólów głowy. Charakteryzowany jest przez pacjentów jako ból o umiarkowanym nasileniu, zazwyczaj obustronny, niepulsujący i trudny do

Fizjoterapia po udarze mózgu

Rehabilitacja po udarze jest  istotną częścią leczenia osób po udarze ( niedokrwiennym, jak i krwotocznym). Powinna być rozpoczęta tak szybko, jak to tylko możliwe, od

Autoterapia-ćwiczenia do domu.

Dyskopatia

Masaż leczniczy zapraszamy!

Masaż leczniczy zapraszamy ! Masaż leczniczy polega na wykorzystaniu dotyku w celu wywołania uczucia odprężenia i dobrego samopoczucia. W masażu istnieje bardzo wiele technik jednak

Terapia Manualna

Nazywam się Szymon Wyszyński. Jestem magistrem fizjoterapii  obecnie w trakcie studiów doktoranckich na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Zajmuje się leczeniem chorób narządu ruchu. W

Wpływ masażu na organizm człowieka.

Masaż to zabieg fizjoterapeutyczny polegający na sprężystym odkształcaniu tkanek miękkich. Zabieg ten bardzo często wykonywany jest w kierunku do serca co ma na celu napływ

Ból kolana

Kolano jest jednym ze stawów w którym pacjenci najczęsciej zglaszają dolegliwości bólowe.Staw kolanowy zbudowany jest z dwóch kości:kosci piszczelowej oraz kosci udowej. Warto również wspomniec

Patologie stawu barkowego

Staw barkowy jest stawem kulistym o znacznej swobodzie ruchów. W stawie tym możemy wykonać ruchy we wszystkich trzech płaszczyznach. Jeśli pod obserwację weźmiemy wyłącznie ruch

Stopa płaska-biomechanika,patofizjologia.

Jak walczyć z bólem? Wg. Międzynarodowej Organizacji Zdrowia ból to subiektywne,przykre wrażenie zmysłowe oraz emocjonalne połączone z rzeczywistym lub nie rzeczywistym uszkodzeniem tkanki.Receptorami, które odbierają

Czym zajmuję się fizjoterapia?

Fizjoterapeuci leczą zaburzenia układu nerwowo-mięśniowego,mięśniowo-szkieletowego,sercowo naczyniowego i oddechowego.Najczęstszą grupą pacjentów którzy zgłaszają się do gabinetów rehabilitacyjnych to pacjenci którzy: przebyli uraz czaszkowo-mózgowy lub wielonarządowy, złamali

Czy dolega Ci ból głowy?

Czy dolega Ci ból głowy? Ból głowy to jedna z najczęstszych przyczyn sięgania po farmakologiczne środki zwalczania bólu. Jak podają statystyki ból głowy dotyczy około