O mnie

Dr n.o zdr.
Szymon Wyszyński

Jestem  absolwentem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach gdzie uzyskałem tytuł doktora nauk o zdrowiu.

Szczególnie interesują mnie nowoczesne koncepcje leczenia oparte na rzetelnie przeprowadzonym wywiadzie oraz wnioskowaniu klinicznym.

Poza pracą kliniczną pasjonuję się również pracą naukową. W swoim dorobku posiadam publikacje naukowe w recenzowanych czasopismach naukowych. Zostałem również dwukrotnie wyróżniony za swoją pracę naukową przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Stale rozszerzam swoje horyzonty zdobywając wiedzę i umiejętności poprzez uczestnictwo w wielu szkoleniach, kursach, a także sympozjach naukowych.

Ukończone kursy

Kurs podstawowy
metody PNF

Kurs rozszerzony
metody PNF

Kurs Terapii Manualnej
wg. standardów IFOMT

Kurs Masażu w wybranych jednostkach chorobowych

Kurs Terapii Taktylnej nw ramach Programu MNRI Masgutova Neurosensorimotor nReflex Integration

Szkolenie Znaczenie rehabilitacji neurologicznej pacjentów w Oddziałach Intensywnej Terapii po uszkodzeniach mózgu-Faza Ostra

Szkolenie Wprowadzenie do metody Vojty

Publikacje naukowe

„Wpływ trakcji stawu międzypaliczkowego bliższego na poziom uciskowego progu bólowego u osób bez objawów bólowych”

Wydane: „Holistyczne ujęcie rehabilitacji” pod redakcją Andrzeja Pozowskiego, Małgorzaty Paprockiej-Borowicz, Sławomira Jarząba, wyd. 1 Copyright by Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wrocław 2012,

ISBN 978-83-7055-445-3, str. 338-346

„Zawód Fizjoterapeuty zawód XXI wieku. Analiza podstawowej wiedzy z zakresu fizjoterapii wśród studentów rozpoczynających studia na kierunku Fizjoterapia.

Puls Uczelni; Ewelina Woźniak, Piotr Federowicz, Szymon Wyszyński, Joanna Piotrkowicz, Tomasz Halski, Anna Brzęk; zeszyt nr 03/2013;

ISSN 2080-2021

„Ocena aktywności fizycznej u dzieci w  wieku 10-11 lat.”

Rehabilitacja; monografia; język polski; Joanna Piotrkowicz, Piotr Federowicz, Szymon Wyszyński, Ewelina Woźniak; 01.09.2013;

ISBN 978-83-7055-422-4

„Analiza oraz ocena wiedzy fizjoterapeutów pracujących z pacjentami po udarze mózgu.”

Rehabilitacja; monografia; język polski; Szymon Wyszyński, Piotr Federowicz, Ewelina Woźniak, Joanna Piotrkowicz; 01.09.2013;

ISBN 978-83-7055-422-4

„Analiza porównawcza wpływu różnych gatunków muzyki na stabilność posturalną u osób zdrowych”

Piotrkowicz Joanna, Ewelina Woźniak, Szymon Wyszyński, Piotr Federowicz, Anna Famuła, Tomasz Halski, Anna Brzęk, Eukrasia , vol. 17.

ISBN: 978-83-935163-3-9

Konferencje naukowe

Referat pt.: „Wpływ stymulacji wzrokowej na stabilność postawy ciała u osób zdrowych. Doniesienie wstępne.”

Referat pt.: „ Wpływ trakcji stawu międzypaliczkowego bliższego na poziom uciskowego progu bólowego u osób bez objawów bólowych”

Referat pt.: „”Wpływ stymulacji słuchowej na stabilność postawy ciała”.

Referat pt.: „Przegląd literatury oraz wykorzystanie badań własnych.”

Referat pt.: „Ocena poziomu aktywności fizycznej u dzieci w wieku 10–11 lat” –

Referat pt.: „Analiza wiedzy fizjoterapeutów pracujących z pacjentami po udarze mózgu.” –

Referat pt.: „Porównanie dwóch sposobów pomiaru zakresu ruchomości rotacji stawów biodrowych -badania wstępne” ,

Referat pt.: „Badania oraz pomiar czucia delikatnego dotyku na ręce i przedramieniu”

Referat pt.: „Kilka słów na temat savoir vivre wobec niepełnosprawnych – czyli jak się zachować, by nie urazić?”

Certyfikaty i dyplomy