Wg. Międzynarodowej Organizacji Zdrowia ból to subiektywne,przykre wrażenie zmysłowe oraz emocjonalne połączone z rzeczywistym lub nie rzeczywistym uszkodzeniem tkanki.Receptorami, które odbierają ból z uszkodzonej tkanki są nocyceptory.Przenoszą one informacje do rdzenia kręgowego. Do oceny bólu wykorzystuje się najczęściej skalę VAS czyli wizualno-analogową skalę bólu.Metoda zwalczania bólu powinna zostać dobrana na podstawie diagnostyki. Przykładowo w przypadku stanu zapalnego wskazane jest skorzystanie z farmakologii tzn. leku przeciwzapalnego takiego jak ibuprofen,diclofenac. Jeśli stan zapalny wystąpił po urazie warto również skorzystać z tzw. zasadą RICE.Zgodnie z tą zasadą po stanie zapalnym w przypadku urazu należy:

• R-Rest czyli odpoczynek,
  • I-Ice czyli schłodzenie miejsca urazu
  • C-Compresion czyli ucisk miejsca w którym wystąpił uraz
  • E-Elevation czyli uniesienie miejsca(okolicy)która uległa urazowi

pain

Do walki z bólem można również wykorzystać całą gamę zabiegów fizykoterapeutycznych. Znakomite efekty bardo dobrze udokumentowane naukowo przynosi terapia prądami TENS. Poza prądami TENS ból można zwalaczać innymi zabiegami fizykoterapeutycznymi: ultradźwiękami,polem magnetycznym,krioterapią,ciepłolecznictwem,laseroterapią, a także zabiegami manualnymi. Z wszystkich tych zabiegów mogą Państwo skorzystać w naszym Centrum.Serdecznie zapraszamy.