Czy dolega Ci ból głowy?

Ból głowy to jedna z najczęstszych przyczyn sięgania po farmakologiczne środki zwalczania bólu. Jak podają statystyki ból głowy dotyczy około 20 % społeczeństwa, jednak mało kto zadaje sobie trud ustalenia przyczyny owego bólu.  Mechanizm powstawania bólów głowy nie został jeszcze dokładnie wyjaśniony jednak istnieją czynniki sprzyjające jego powstaniu.

1. Stres,negatywne emocje- Długotrwałe życie w stresie może powodować bóle głowy. Mocno napięte mięśnie przykręgosłupowe na skutek ciągłego stresu mogą dawać odczucia kłujących tępych bólów zlokalizowanych w okolicy szyi,skroni, czole oraz okolicy nosa.
  2. Odwodnienie oraz pomijanie posiłków-Osoby cierpiące na dolegliwości bólowe powinny zwrócić uwagę na ilość wypijanych płynów w ciągu dnia. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt jakości płynu, który wypijamy. Nasz organizm najlepiej zostaje nawodniony poprzez wysoko zmineralizowaną wodę powyżej 1500 składników mineralnych na litr.Warto również pamiętać o śniadaniu, które powinno być zbilansowanym posiłkiem energetycznym.Nie warto śniadania zastępować batonikiem!
  3. Zła postawa-Długotrwałe przebywanie w nieprawidłowej pozycji również może być przyczyną dolegliwości bólowych głowy. Wymuszona nieprawidłowa pozycja przy biurku z głowa wysuniętą do przodu powoduje abnormalne napięcie mięśni przykręgosłupowych, które z kolei mogą uciskać na naczynia oraz nerwy w tej okolicy.Osoby ze skłonnością do bólów głowy koniecznie powinny robić sobie przerwy w pracy, które powinny być wykorzystane na ćwiczenia rozluźniające.

Jak radzić sobie z bólem głowy?

W naszym Centrum Rehabilitacji Fizjo-Wysz prowadzimy terapię pacjentów z bólami głowy. Każdy pacjent jest przez nas dokładnie diagnozowany i na tej podstawie dobieramy odpowiedni plan terapii.Stosowane przez nas metody terapeutyczne są znanymi na świecie i uznawanymi sposobami leczenia.